آموزش بالا بردن سرعت ویندوز

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

روشهایی موثر برای افزایش سرعت کامپیوتر/لپتاب ویندوزی

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر
راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

در این مطلب (راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر) با ما همراه باشید.

برای این که سرعت کامپیوتر را بیشتر کنید باید ابتدا مشکل را تشخیص دهید. مشکل می تواند به برنامه هایی که در پیش زمینه در حال اجراست مرتبط باشد یا به دلیل تعداد زیادی افزونه که بر روی مرورگر نصب شده یا کم شدن فضای حافظه و دیسک مربوط باشد. از خودتان بپرسید که به چه صورت می توانید سرعت کامپیوترتان را بیشتر کنید و به جواب این سوال خواهید رسید. در این مطلب روشهایی که حاصل ۷ سال تجربه هستند را در اختیارتان قرار می دهیم.

۱- حذف فایل های اضافی دسکتاپ

اولین و مهم ترین گام این است که فایل های اضافی بخصوص، عکس، ویدیو و هر پوشه ای که داخل دسکتاپ هست را به درایو هایی به جز درایوی که ویندوزتان نصب است منتقل کنید. این کار باعث سبک تر شدن ویندوز می شود.

۲- انیمیشن ها را خاموش کنید

بهترین و موثرترین روش برای افزایش سرعت کامپیوترهای ویندوزی این است که انیمیشن ها و پنجره های شیشه ای را غیرفعال کنید زیرا منابع زیادی از سیستم مصرف می کنند. کافی ست مانند تصویر زیر کنترل پنل را باز کنید و در کادر بالا سمت راست عبارت adjust the appearance را کپی کنید و گزینه اول را باز کنید:

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر
راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

از پنجره باز شده کافی ست که تیک دایره ای را روی گزینه adjust for best performance قرار دهید:

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

۳- نصب برنامه Wisecare

این برنامه فوق العاده در افزایش سرعت سیستم موثر است. همه کارهای گفته شده در این لیست را با یک کلیک ساده انجام می دهد. کافی است آن را اجرا کنید. پنجره ای مانند تصویر زیر دارد. کافی ست روی دکمه سبز رنگ وسط checkup کلیک کنید.

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

تا همین جا سرعت سیستم شما حداقل ۴۰ درصد افزایش یافته (فقط با ۳ راهکار بالا). اما اگر واقعا ویندوز شما ویروسی است یا مشکلات عمقی دارد روش های گفته شده در ادامه را باید امتحان کنید.

۴- ویروسی شدن

اگر کامپیوترتان ویروسی شده، ممکن است که سیستم تان آهسته کار کند. حتما نرم افزار آنتی ویروس را دانلود کنید و بر روی کامپیوترتان نصب کنید. با استفاده از نرم افزار آنتی ویروسی که بر روی کامپیوترتان نصب کرده اید، می توانید ویروس ها و مخرب های قوی را شناسایی کنید و با آن ها برخورد کنید. اسکن کردن فایل های کامپیوتریتان باعث می شود تا از آسیب جدی تر فایل هایتان به خاطر ویروس جلوگیری شود.

برنامه های زیادی برای پاک کردن رجیستری ویندوز وجود دارند که می توانید یک از آن ها را نصب کرده و اقدام به پاکسازی فایل های بی مصرف کنید.

۵- افزونه مرورگر

ما به دنبال افزونه هایی هستیم که جذاب باشند اما ممکن است آنقدرها هم برایمان مناسب نباشند. بعضی از افزونه هایی که به مرورگرهایمان اضافه می کنیم ممکن است برای ماه ها استفاده نشوند. این افزونه ها زمانی که روی هم جمع می شوند، ممکن است کار سیستمان را دچار اختلال کنند و باعث کندی کامپیوترمان شوند. آن دسته از افزونه هایی که برای مدت طولانی استفاده نمی شوند را حذف کنید.

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

۶- برنامه های شروع

اگر کامپیوترتان دارای تنظیماتی است که برنامه های جدید را به بخش شروع اضافه می کند، منطقی است که تنظیمات را تغییر دهید. شلوغی و سنگینی منوی شروع باعث می شود که زمان زیادی برای بارگذاری صرف شود و سرعت کامپیوتر پایین آید. مطمئن شوید که برنامه های زیادی به منوی شروع سنجاق نمی شوند و حتی برنامه هایی که به منوی شروع سنجاق می شوند آن قدرها سنگین نیستند. برای حذف کردنشان روی آنها کلیک راست و Remove کنید.

راه های موثر برای بالابردن سرعت کامپیوتر

۷- نصب مجدد ویندوز

یکی از دلایلی که باعث کند کار کردن سیستم کامپیوترتان می شود مربوط به بدعمل کردن ویندوز است. سیستم عامل ممکن است خراب شود و بعضی از درایورهای شما از بین برود. تمام این مشکلات را با نصب مجدد ویندوز می توانید حل کنید. مطمئن شوید که سی دی نصب ویندوز و رمز آن را دارید. اگر ندارید از یک متخصص کامپیوتر بخواهید که مشکل مرتبط با کندی سیستمتان را حل کند.


همچنین ببینید

آموزش دستورات cmd شبکه

دستورات مهم CMD برای مدیریت شبکه در ویندوز ۱۰

دستورات مهم CMD برای مدیریت شبکه در ویندوز ۱۰ در این مطلب (دستورات مهم CMD …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *